Aktualności
IX Certyfikacja e-nauczycieli
Decyzją Zarządu Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego rozpoczyna się, jak zwykle wiosną, kolejna procedura certyfikacji e-nauczycieli.
Wnioski online należy składać w dniach 11.04.2022 – 13.05.2022.
Certyfikat e-nauczyciela stanowi potwierdzenie kompetencji w zakresie tworzenia treści oraz prowadzenia zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem technologii internetowych. Kandydat musi spełniać następujące wymagania formalne:- wykształcenie wyższe
- zatrudnienie na uczelni wyższej
- co najmniej dwuletnie doświadczenie dydaktyczne w wykorzystaniu e-learningu i narzędzi internetowych.
Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy znajdziecie Państwo pod adresem: Certyfikaty Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego.
Relacje z konferencji
Czerwiec był dla naszej jednostki okresem rozwoju i intensywnego zdobywania wiedzy. W końcu ochłonęliśmy, dzięki czemu możemy podzielić się swoimi doświadczeniami. Uczestniczyliśmy w aż trzech konferencjach naukowych, które pozwoliły nam przyswoić nowe wiadomości z zakresu tutoringu, nauczania oraz e-learningu.
Pierwsza z nich miała miejsce na naszej Uczelni. W dniach 1-2 czerwca Collegium Wratislaviense z Uniwersytetem Przyrodniczym we Wrocławiu w roli partnera strategicznego zorganizowało VI edycję Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu. Wydarzenie zgromadziło i wykładowców akademickich, i przedsiębiorców, dzięki czemu wiedza była zaprezentowana z różnych perspektyw. Szczególnie w pamięć zapadło nam wystąpienie Pawła Tkaczyka pod – jakże wzbudzającym zainteresowanie tytułem – „O zdradach małżeńskich na konferencjach – jak tworzyć angażujące opowieści o nudnych rzeczach?”. Okazało się, że odpowiedzią na tytułowe pytanie są „emocje”, ponieważ ludzki umysł przede wszystkim kojarzy te informacje, które wzbudzają w nim jakieś uczucia – czy to negatywne, czy pozytywne. Inspirujące były również warsztaty Barbary Habrych „Jak chwalić, a jak znaleźć wartości w porażce? Nastawienie na rozwój w praktyce tutora”, które pokazało nam, że porażka nie musi być wcale odbierana jako niepowodzenie.
Na drugą konferencję wybraliśmy się aż do Warszawy, gdzie uczestniczyliśmy – jako słuchacze – w wydarzeniu: Uniwersytet Wirtualny: Labirynty Cyfrowości. Pojawili się na nim znani przedstawiciele środowiska naukowego tacy jak profesor Jerzy Wilkin czy profesor Jerzy Mischke, a nawet i reprezentanci mediów – redaktor Jacek Żakowski. Wiele wystąpień miało charakter erudycyjny, prelegenci swobodnie odwoływali się do myśli filozoficznych, pedagogiki, socjologii. To nie oznacza, że zabrakło wiedzy praktycznej, ponieważ sesja dotycząca otwartej edukacji stała się dla nas inspiracją do naszej pracy. Bardzo zainteresowało nas wystąpienie dr Joanny Jatkowskiej „Cztery modele b-learningu w terapii logopedycznej dzieci”, które – choć z dziedziny niewpisującej się – pokazało, że e-learning ma wszechstronne zastosowanie. Warszawska konferencja miała charakter akademicki, w przeciwieństwie do kolejnego wydarzenia, w którym tym razem wzięliśmy czynny udział – MoodleMoota 2019.
Staramy się być obecni co roku w okolicach Częstochowy, gdzie Tomasz Walasek i Przemysław Stencel organizują spotkanie praktyków e-learningu, żeby nauczyć się jak najwięcej nowych rzeczy o platformie, na której pracujemy. Tegoroczna edycja była wyjątkowa, ponieważ MoodleMoot świętował swoje 10. urodziny – z tej okazji czekały na nas niespodzianki, choć trzeba przyznać, że nie miały charakteru e-learningowego. My opowiedzieliśmy o egzaminach z języka polskiego, które przygotowujemy we współpracy z Biurem Rekrutacji. Inspirujących wystąpień było naprawdę wiele, więc nie sposób omówić wszystkich z nich. Wspomnijmy, że dzięki Przemysłowi Stenclowi odświeżyliśmy sobie kilka sztuczek z Moodle’a, a także dowiedzieliśmy się o potencjale wykorzystania sztucznej inteligencji w kursach e-learningowych dzięki wystąpieniu Andrzeja Szandała oraz o grywalizacji w szkoleniach online w prelekcji Krzysztofa Kwaśniewskiego. Całe spotkanie miało charakter bardziej praktyczny niż akademicki.
Obecnie sami pracujemy nad naszą VI Międzynarodową Konferencją: CYFRYZACJA EDUKACJI NA UCZELNIACH PRZYRODNICZYCH. Tym bardziej – ze świadomością, ile pracy trzeba włożyć w sprawne zorganizowanie tego typu wydarzenia – winszujemy organizatorom powyższych konferencji.
Uniwersytet Wirtualny 2019
Centrum Kształcenia na Odległość zagości na konferencji Uniwersyt Wirtualn 2019, która odbędzie się w dniach 11-12 czerwca. Tytułem przewodnim tegorocznej – dziewiętnastej już - edycji są Labirynty cyfrowości. Hasło jest odzwierciedleniem rzeczywistości, w której funkcjonujemy na co dzień – technologie są obecne niemalże w każdym obszarze naszego życia. Na spotkaniu zostanie zaprezentowane interdyscyplinarne spojrzenie na tę problematykę. Miejmy nadzieję, że konferencja będzie dla nas okazją do zapoznania się dobrymi praktykami ośrodków z innych miast i inspiracją do podjęcia nowych inicjatyw na naszej Uczelni.
Szczegóły konferencji są zawarte na stronie: https://vu2019.ckc.uw.edu.pl/