Rzeczpospolita Polska

Aktualności


IX Certyfikacja e-nauczycieli

11.04.2022

Decyzją Zarządu Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego rozpoczyna się, jak zwykle wiosną, kolejna procedura certyfikacji e-nauczycieli.

Wnioski online należy składać w dniach 11.04.2022 – 13.05.2022.

Certyfikat e-nauczyciela stanowi potwierdzenie kompetencji w zakresie tworzenia treści oraz prowadzenia zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem technologii internetowych. Kandydat musi spełniać następujące wymagania formalne:
  • wykształcenie wyższe
  • zatrudnienie na uczelni wyższej
  • co najmniej dwuletnie doświadczenie dydaktyczne w wykorzystaniu e-learningu i narzędzi internetowych.

Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy znajdziecie Państwo pod adresem: Certyfikaty Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego.

Relacje z konferencji

8.07.2019

Czerwiec był dla naszej jednostki okresem rozwoju i intensywnego zdobywania wiedzy. W końcu ochłonęliśmy, dzięki czemu możemy podzielić się swoimi doświadczeniami. Uczestniczyliśmy w aż trzech konferencjach naukowych, które pozwoliły nam przyswoić nowe wiadomości z zakresu tutoringu, nauczania oraz e-learningu.

Pierwsza z nich miała miejsce na naszej Uczelni. W dniach 1-2 czerwca Collegium Wratislaviense z Uniwersytetem Przyrodniczym we Wrocławiu w roli partnera strategicznego zorganizowało VI edycję Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu. Wydarzenie zgromadziło i wykładowców akademickich, i przedsiębiorców, dzięki czemu wiedza była zaprezentowana z różnych perspektyw. Szczególnie w pamięć zapadło nam wystąpienie Pawła Tkaczyka pod – jakże wzbudzającym zainteresowanie tytułem – „O zdradach małżeńskich na konferencjach – jak tworzyć angażujące opowieści o nudnych rzeczach?”. Okazało się, że odpowiedzią na tytułowe pytanie są „emocje”, ponieważ ludzki umysł przede wszystkim kojarzy te informacje, które wzbudzają w nim jakieś uczucia – czy to negatywne, czy pozytywne. Inspirujące były również warsztaty Barbary Habrych „Jak chwalić, a jak znaleźć wartości w porażce? Nastawienie na rozwój w praktyce tutora”, które pokazało nam, że porażka nie musi być wcale odbierana jako niepowodzenie.

Na drugą konferencję wybraliśmy się aż do Warszawy, gdzie uczestniczyliśmy – jako słuchacze – w wydarzeniu: Uniwersytet Wirtualny: Labirynty Cyfrowości. Pojawili się na nim znani przedstawiciele środowiska naukowego tacy jak profesor Jerzy Wilkin czy profesor Jerzy Mischke, a nawet i reprezentanci mediów – redaktor Jacek Żakowski. Wiele wystąpień miało charakter erudycyjny, prelegenci swobodnie odwoływali się do myśli filozoficznych, pedagogiki, socjologii. To nie oznacza, że zabrakło wiedzy praktycznej, ponieważ sesja dotycząca otwartej edukacji stała się dla nas inspiracją do naszej pracy. Bardzo zainteresowało nas wystąpienie dr Joanny Jatkowskiej „Cztery modele b-learningu w terapii logopedycznej dzieci”, które – choć z dziedziny niewpisującej się – pokazało, że e-learning ma wszechstronne zastosowanie. Warszawska konferencja miała charakter akademicki, w przeciwieństwie do kolejnego wydarzenia, w którym tym razem wzięliśmy czynny udział – MoodleMoota 2019.

Staramy się być obecni co roku w okolicach Częstochowy, gdzie Tomasz Walasek i Przemysław Stencel organizują spotkanie praktyków e-learningu, żeby nauczyć się jak najwięcej nowych rzeczy o platformie, na której pracujemy. Tegoroczna edycja była wyjątkowa, ponieważ MoodleMoot świętował swoje 10. urodziny – z tej okazji czekały na nas niespodzianki, choć trzeba przyznać, że nie miały charakteru e-learningowego. My opowiedzieliśmy o egzaminach z języka polskiego, które przygotowujemy we współpracy z Biurem Rekrutacji. Inspirujących wystąpień było naprawdę wiele, więc nie sposób omówić wszystkich z nich. Wspomnijmy, że dzięki Przemysłowi Stenclowi odświeżyliśmy sobie kilka sztuczek z Moodle’a, a także dowiedzieliśmy się o potencjale wykorzystania sztucznej inteligencji w kursach e-learningowych dzięki wystąpieniu Andrzeja Szandała oraz o grywalizacji w szkoleniach online w prelekcji Krzysztofa Kwaśniewskiego. Całe spotkanie miało charakter bardziej praktyczny niż akademicki.

Zdjęcie z Biegu Firmowego

Obecnie sami pracujemy nad naszą VI Międzynarodową Konferencją: CYFRYZACJA EDUKACJI NA UCZELNIACH PRZYRODNICZYCH. Tym bardziej – ze świadomością, ile pracy trzeba włożyć w sprawne zorganizowanie tego typu wydarzenia – winszujemy organizatorom powyższych konferencji.

Uniwersytet Wirtualny 2019

28.05.2019

Centrum Kształcenia na Odległość zagości na konferencji Uniwersyt Wirtualn 2019, która odbędzie się w dniach 11-12 czerwca. Tytułem przewodnim tegorocznej – dziewiętnastej już - edycji są Labirynty cyfrowości. Hasło jest odzwierciedleniem rzeczywistości, w której funkcjonujemy na co dzień – technologie są obecne niemalże w każdym obszarze naszego życia. Na spotkaniu zostanie zaprezentowane interdyscyplinarne spojrzenie na tę problematykę. Miejmy nadzieję, że konferencja będzie dla nas okazją do zapoznania się dobrymi praktykami ośrodków z innych miast i inspiracją do podjęcia nowych inicjatyw na naszej Uczelni.

Szczegóły konferencji są zawarte na stronie: https://vu2019.ckc.uw.edu.pl/

Drużyna 'NA ODLEGŁOŚĆ' wzięła udział w biegu firmowym

20.05.2019
Już po raz drugi żeńska część Centrum Kształcenia na Odległość wzięła udział w Biegu Firmowym. Przypominamy, że jest to charytatywna sztafeta, w której każdy z uczestników musi przebiec pięć kilometrów. Choć drużyna „Na odległość” nie zajęła pierwszego, drugiego ani nawet setnego miejsca, to bawiłyśmy się bardzo dobrze – i miejmy nadzieję, że w przyszłym roku również weźmiemy udział w imprezie.

Zdjęcie z Biegu Firmowego Zdjęcie z Biegu Firmowego

Ostatni termin zaliczenia szkolenia BHP dla studentów studiów magisterskich

12.05.2019
Uprzejmie informujemy, że ostatni termin zaliczenia e-learningowego szkolenia z Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpożarowej mija 2 czerwca 2019 r. Przypominamy, że wszyscy studenci I roku studiów magisterskich, którzy studiowali wcześniej na innej uczelni, są zobowiązani do przejścia szkolenia BHP w formie e-learningowej. Po więcej informacji zapraszamy do zakładki Szkolenie BHP.

VI Międzynarodowa Konferencja "CYFRYZACJA EDUKACJI NA UCZELNIACH PRZYRODNICZYCH"

06.05.2019
Zdjęcie z Biegu Firmowego

Zapraszamy do uczestnictwa w VI Międzynarodowej Konferencji „CYFRYZACJA EDUKACJI NA UCZELNIACH PRZYRODNICZYCH” organizowanej przez Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu i Narodowy Uniwersytet Przyrodniczy Ukrainy w Kijowie. Wydarzenie będzie miało miejsce w dniach 20-21 listopada 2019 roku w siedzibie naszej uczelni.

Hasłem tegorocznego spotkania są e-materiały dydaktyczne – trud tworzenia i sztuka korzystania. Wykorzystywanie e-materiałów dydaktycznych jest podstawą efektywnego nauczania zdalnego. Przygotowywanie ich wymaga jeszcze większego wysiłku i precyzji niż ma to miejsce podczas opracowywania materiałów na zajęcia stacjonarne. Studenci wielokrotnie mogą się zapoznawać z zasobami w Internecie, przez co wyłapywane są najmniejsze pomyłki. Materiały muszą być także atrakcyjne wizualnie, bezbłędne pod względem językowym oraz odpowiadać standardom WCAG. W czasie konferencji omówimy problematykę przygotowywania e-zasobów zarówno w kontekście technologicznym, jak i humanistycznym.

W czasie konferencji wątek przygotowywania e-materiałów dydaktycznych będzie realizowany w dwóch blokach tematycznych: technologicznym i humanistycznym. Tak jak w poprzednich latach, spotkaniu będą towarzyszyć warsztaty, a także konkurs dla studentów i wykładowców.

Liczmy na obecność pracowników naszego Uniwersytetu i zachęcamy ich do czynnego uczestnictwa w konferencji, ponieważ jest istotna do działań prowadzonych przez Uczelnię w zakresie tworzenia nowoczesnej dydaktyki. Swoimi doświadczeniami będą dzielić się nauczyciele akademiccy, adepci e-learningu, studenci oraz przedstawiciele biznesu.